Retourneren, garantie en onderhoudstips
Retourneren
Bij ons geldt:
niet tevreden-geld terug. Mocht u om wat voor reden dan ook uw bestelling willen retourneren dan is dat altijd mogelijk.
Dit kunt u melden tot 14 dagen na uw aankoop, dus u hebt 2 weken bedenktijd. Nadat u de melding heeft gedaan heeft u nogmaals 14 dagen om het product daadwerkelijk terug te sturen.
Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden.
Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.
Tevens vragen wij u met klem, uit oogpunt van hygiëne, de bestelde zwembroek(en) te passen over uw onderbroek heen.
Retouren kunt u via de
mail bij ons aanmelden, hierbij dient u uw factuurnummer op te geven en de namen van de artikelen die u retour wil sturen. Wij verzoeken u het factuurnummer (wat op de factuur staat die bij uw bestelling zit) tevens op de retourzending te vermelden. De kosten van het retourneren zijn voor uw eigen rekening. Zorg dus dat u het pakketje voldoende frankeert. (indien mogelijk als brievenbuspakketje) U kunt de zending sturen naar:
Goedkopezwembroeken.nl afd. Retouren
Postbus 246
5140 AE Waalwijk
Nadat we de retourzending hebben ontvangen zullen we zo snel mogelijk (op de dag van ontvangst) het aankoopbedrag naar u overmaken.
(ps. U kunt retouren ook aanmelden via onderstaande bijlage. Dat is de heel formele manier, een mogelijkheid die we volgens de wet moeten aanbieden. Veel liever werken we echter op bovenstaande manier.)
Garantie
Elk artikel van
goedkopezwembroeken.nl voldoet aan de hoogste eisen van kwaliteit en degelijkheid. U heeft immers recht op een goed product. In de wet staat dat een product ‘deugdelijk’ moet zijn. Dat betekent dat u het product gedurende een bepaalde termijn op een normale manier moet kunnen gebruiken. Wij hanteren
hiervoor een garantietermijn van 6 maanden. Mocht het artikel binnen de garantietermijn bij normaal gebruik onverhoopt gebreken vertonen, dan worden deze door ons
kosteloos hersteld. Hierbij kan sprake zijn van vervanging of reparatie: dit ter beoordeling van
goedkopezwembroeken.nl en de fabrikant. De garantie omvat alleen fabrieks- en/of materiaalfouten. Uiteraard valt normale slijtage niet onder de garantiebepaling.
Garantievoorwaarden
Bij een ongegronde klacht komen de gemaakte kosten voor rekening van de klant.
Indien een klacht gegrond is, beslist
goedkopezwembroeken.nl of het artikel (gedeeltelijk) gerepareerd wordt of (gedeeltelijk) wordt vervangen of (gedeeltelijk) wordt gecrediteerd. Een artikel dat voor garantie beoordeling teruggestuurd wordt, moet schoon en droog zijn.
Er kan geen aanspraak worden gemaakt op de garantie bij:
- beschadiging door opzet, of door nalatigheid;
- ondeskundig gebruik of nalatig onderhoud;
- normale gebruiksslijtage;
- het afgeven van het kledingstuk;
- pillen van het kledingstuk;
- schade aan/defecte ritsen;
- schroeiplekken, bijvoorbeeld onstaan door glijbanen;
- beschadiging door het niet of niet juist in acht nemen van de gebruiksaanwijzing/wasvoorschriften;
- schade die is aangebracht door natuur, mens of dier.
Het is natuurlijk vervelend als u een klacht heeft over de dienstverlening zoals u die ervaren heeft. Toch vragen wij u vriendelijk om uw klacht door te geven. Dit kan per e-mail, reguliere post en/of telefonisch. Wij zullen zullen de klacht bekijken en proberen naar ieders tevredenheid de klacht op te lossen. Onze gegevens:
Na ontvangst van uw klacht ontvangt u van ons een bevestiging.
Wij zullen uw klacht binnen 14 dagen na ontvangst beantwoorden, mocht het meer tijd nodig hebben, dan zullen wij u hiervan op de hoogte stellen.
Mocht u dit niet op prijs stellen, dan kunt u ook altijd contact op nemen met de afdeling bemiddeling van Stichting Webshop Keurmerk waar Goedkopezwembroeken.nl bij is aangesloten. Mocht de bemiddelingspoging om enige reden niet tot een bevredigende oplossing leiden, dan bestaat de mogelijkheid om uw geschil voor te leggen aan de Geschillencommissie (SGC).​
Tips
Een aantal klachten zijn gemakkelijk te voorkomen. Zwembroeken bevatten meestal elasthan.
Dit maakt de stof elastisch en prettig draagbaar, maar tegelijkertijd ook kwetsbaar. Zo gaat uw zwemkleding langer mee:
- Ga niet op ruwe oppervlaktes zoals bijvoorbeeld sommige zwembadranden zitten.
- Vermijd glijbanen, die kunnen funest zijn voor badkleding (schroeiplekken en pillen door wrijving).
- Zout zeewater en chloor kan het materiaal aantasten. Spoel zwemkleding direct na gebruik uit, in lauw water (niet uitwringen).
- Was met de hand en gebruik een vloeibaar wasmiddel.
- Doe uw zwemkleding nooit in de droger.
- Voorkom dat de zwemkleding in aanraking komt met shampoo en zonnebrandolie.
- Berg uw zwemkleding altijd droog op.
- Kies, bij twijfel over de te kiezen maat, altijd voor de kleinere. Badkleding wordt namelijk altijd ruimer in gebruik. Kiest u een te grote maat dan zou het kunnen gebeuren dat de zwembroek na verloop van tijd te ruim wordt (dit geldt overigens niet voor de retro zwembroeken).
Wanneer u een klacht over een artikel heeft, vernemen wij dat graag van u via de mail. Indien mogelijk dient u een foto van de klacht mee te sturen. U ontvangt zo snel mogelijk een antwoord van ons met daarin instructies over hoe te handelen.